Coronavirus: samen doen we wat we kunnen

Het is een beangstigende gedachte, wat het coronavirus aanricht in de wereld. Het vraagt van ons allemaal om zorgvuldig te zijn, met onszelf en met elkaar. Ook bij Hospice en Thuiswaken Wijchen hebben we maatregelen moeten nemen.

Echt met pijn in ons hart hebben we afspraken moeten maken over minder bezoek in het hospice en minder inzet in de thuissituatie. Dit gaat enorm tegen ons gevoel in. Het is een onmenselijk moeilijk besluit. Juist in de kwetsbare laatste fase van het leven moet iedereen omringd kunnen zijn door allen die hem of haar dierbaar zijn. Juist in deze moeilijke periode, willen onze vrijwilligers (thuis)waken. Maar we moeten zorgvuldig zijn en alles doen wat we, met de kennis van nu, kunnen bedenken om onze kwetsbare cliënten en de zo onmisbare vrijwilligers en zorgmedewerkers te beschermen.
We volgen hiervoor de richtlijnen voor de zorg. Deze kunnen dagelijks aangescherpt en gewijzigd worden. Alles ter bescherming van onze gasten/patiënten, medewerkers en vrijwilligers.

We zijn zuinig op elkaar om zo lang mogelijk continuïteit van onze zorg te kunnen bieden. Laten we oog houden voor elkaar en elkaar helpen waar het kan.