Helaas geen thuiswakes en hospice opnames mogelijk vanwege COVID-19

De bestrijding van het COVID-19 virus vraagt om vergaande maatregelen om veiligheid te bieden voor iedereen. Helaas heeft dat ook gevolgen voor onze inzet thuis en in Hospice Wijchen.

Momenteel kunnen wij geen vrijwilligers voor thuiswaken inzetten. Ook zijn er in het hospice op dit moment geen gasten en tot nader orde zullen er geen nieuwe gasten worden opgenomen.

De afgelopen weken hebben wij ervaren dat wij in de huidige situatie helaas te weinig mogelijkheden hebben om voor onze vrijwilligers te zorgen dat zij hun inzet voor Hospice en thuiswaken Wijchen zonder risico voor hun eigen gezondheid kunnen leveren. We hebben maatregelen genomen en samen, steeds met de kennis en middelen die we op dat moment hadden, alles geprobeerd om de beste zorg te blijven leveren.

De onzekerheid van het risico op besmetting met COVID-19 heeft ertoe geleid dat steeds meer vrijwilligers even “een pauze” hebben ingelast. We hebben daarom op dit moment te weinig vrijwilligers beschikbaar om nieuwe gasten/cliënten aan te nemen en hen tot het laatste moment te kunnen blijven verzorgen. We hebben ook nog te weinig mogelijkheden om aan vrijwilligers weer voldoende veiligheid te bieden.
Wanneer we onze inzet wel weer kunnen hervatten is nog even afwachten. Dat hangt uiteraard nauw samen met hoe we in Nederland het Coronavirus onder de knie gaan krijgen. Zodra het weer kan hoort u dat direct van ons.

We bieden een luisterend oor!

We kunnen ons voorstellen dat het moeilijk is om in deze situatie hulp en steun te vinden voor een dierbare in de laatste levensfase. Heeft u daar vragen over, of een luisterend oor nodig, aarzel niet en bel ons. Op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur kunt u bellen met 024-6414905. Buiten deze tijden kunt u een mailtje sturen naar info@hospicewijchen.nl. Onze medewerkers kunnen u een luisterend oor bieden en voorzien van praktische informatie. Juist in deze tijd willen wij steun blijven bieden waar mogelijk