Vrienden van Hospice: “ Op de goede weg!”

De Vrienden van Hospice Wijchen zijn blij verrast met de eerste resultaten van de in oktober gestarte wervingsactie voor nieuwe vrienden voor het Hospice.

Ondanks de corona-pandemie die meer persoonlijke publieksacties onmogelijk maakte, hebben artikelen in diverse lokale bladen en advertenties tientallen nieuwe vrienden opgeleverd.

Ook de huis-aan-huis verspreide folder heeft daaraan bijgedragen. We maken mooie stappen, maar zijn er nog niet en gaan door!

Bij de oprichting zo’n vijf jaar geleden was het enthousiasme groot en hebben veel mensen en bedrijven in Wijchen een bijdrage geleverd aan het Hospice. Laagdrempelige 24-uurszorg in een kleinschalige omgeving waar in een huiselijke sfeer in alle rust afscheid kan worden genomen van het leven, wanneer dat thuis niet meer mogelijk is. Het Hospice heeft bewezen in een grote behoefte te voorzien, en mede dankzij veel vrijwilligers en vrienden is de voorziening niet meer weg te denken en kunnen we zeggen: vanzelfsprekend heeft Wijchen een Hospice!

Helaas is het niet zo vanzelfsprekend als we zouden willen, omdat de financiële middelen schaars blijven. Met de bijdragen van nieuwe vrienden kunnen we weer stappen maken als Hospice Wijchen. En dat doet ons goed, heel goed. Maar we zijn er nog niet: nieuwe vrienden zijn welkom!

Kijk op onze website www.vriendenhospicewijchen.nl en vul het aanmeldformulier in.

ANBI Status

De VPTZ Wijchen (RSIN: 8005.55.636) zet zich voor 100% in voor het Algemeen Belang. Daarom is een gift aan de VPTZ en aan het Hospice Wijchen aftrekbaar bij uw belastingaangifte; dit volgens de speciale ANBI (Algemeen Nut Beogende Instellingen) –regeling.

VPTZ

Hospice en Thuiswaken Wijchen is aangesloten bij VPTZ Nederland.